Ett säkert sommartecken för oss på Medieteknik är när våra studenter börjar närma sig slutet av sin utbildning. Den där sista ansträngningen innan sommarens vila infinner sig. Känslan av en genomförd examenspresentation är frihet och förutom låten Free Bird med Lynard Skynyrd så är en lättad, nyexaminerad och fräsch arbetstagare till student kanske det som exemplifierar frihetskänslan bäst.

För oss på medieteknik är det oerhört glädjefullt att beskåda och vi blir glada av att få vara med. Oavsett vilket program eller vilken årskull ni läser; kom och lyssna på vårterminens examenspresentationer. Många nyttiga tips och flera intressanta ämnen som kan inspirera er när ni själva ska få smaka på frihetens sötma.

Presentationerna är uppdelade på två dagar, schema ser ni nedan.

Ses där!

/Johannes & company

När: Torsdagen den 22 maj | Var: Sal U302

08.15 – 08.50 En undersökning om kvalitetsmognad med hjälp av SIQs modell – på Thorn Reklambyrå Sofia Madsen

08.50 – 09.25 Skånska Dagbladets annonsproduktionsprocess: Är in house eller outsourcing det bästa alternativet? Madelen Tzoanidis

10.00 – 10.35 ”Likes” eller lögner: företags köpta popularitet på Facebook Gabriella Dorén

10.35 – 11.10 Beslutsprocessen vid val av tv-format och concept: En kvalitativ studie i hur tv-produktionsbolag upplever de olika tv-formaten Jonna Åkesson

11.10 – 11.45 Kan jag bli viral? Personlig marknadsföring på Instagram Tom Larsson

13.00 – 13.35 Sociala medier och arbetsplatsen: En fallstudie om en policy för sociala mediers påverkan på en mäklarbyrå Hanna Meyer

13.35 – 14.10 En studie om agila metoders påverkan på kreativitet på webbyrån Odd Hill Carolina Erlandsson

14.10 – 14.45 En ledares roll inför, under och efter ett korttidsbaserat projekt: en fallstudie Petra Juhlin

15.00 – 15.35 Att använda sociala medier som kommunikationsverktyg vid en rebranding Eurica Medenilla

15.35 – 16.10 Kundrelationer och deras förbättringsmöjligheter på Fisherking reklambyrå Linda Saaek

När: Fredagen den 23 maj | Var: Sal U302

08.15 – 08.50 En fallstudie om Långvariga kundrelationer på företaget Good Morning Films Vilhelm Olin

08.50 – 09.25 Tidskriftskiosker: en innovation med förhinder? Lisa Hansson

10.00 – 10.35 Övertygande och tillförlitlig kommunikation på sociala medier – utifrån Aristoteles retorik Linn Saalbach

10.35 – 11.10 Viral marknadsföring: Varför delar vi? Johanna Hedlund

11.10 – 11.45  En undersökning om ARU-certifikatet på reklambyråer i Malmö. Jenny Sandberg

13.00 – 13.35 Hur konsumenters syn på företags varumärken påverkas via sociala medier Wilma Harrsjö

13.35 – 14.10 Petroleumföretags val av mediekanal för presentation av sin CSR-rapportering Caroline Alsheim

Vill ni se mer av MAZE Media? Följ oss:

14 May, 2014

Leave a Reply

Top